Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Ντουμανιάσαμε...

Έχει αγγίξει τα όρια της παράκρουσης το κίνημα για την απελευθέρωση των καπνιστών από την καταπίεση των μη καπνιστών και του οργανωμένου κράτους. Οι καπνίζοντες πολιορκημένοι αναπτύσσουν συμπεριφορές ανάλογες των κυνηγημένων από την Κου Κλουξ Κλαν μαύρων και βρήκαν έναν καθόλου απρόσμενο υποστηρικτή στο πρόσωπο της διανόησης και της αριστεράς, οι οποίες ούτε λίγο ούτε πολύ βασίζουν τον ανένδοτο αγώνα τους στην προσπάθεια ομογενοποίησης του πολίτη, στο τι θα ήταν ο Τσε Γκεβάρα και ή ο Τζέημς Ντην χωρίς ένα τσιγάρο στα χείλη και στο πώς θα έβαζε φωτιά στα στρώματα ο Κούρκουλος πριν ρίξει τη ζεϊμπεκιά. Ουδείς εκ της ιντελιγκέντσιας δεν είχε διαμαρτηρηθεί όταν όλη η επικράτεια είχε γίνει ένας απέραντος τεκές, όταν όλοι κάπνιζαν αρειμανίως  σε γραφεία, νοσοκομεία ακόμη και σε κλειστά γυμναστήρια εν ώρα αγώνα. Κανείς από τους αριστερούς δεν εξανέστη όταν έπαιρνες ταξί και αντί για τον προορισμό σου κατέληγες στη "Σωτηρία" με κρίση άσθματος ή δαρμένος στο ΚΑΤ σε περίπτωση που ξεστόμιζες κάτι. Κανείς δε φάνηκε να παίρνει στα σοβαρά εγκυρότατες μελέτες που μιλούσαν για τους κινδύνους του παθητικού καπνίσματος σε παιδιά κι ενηλίκους. Αντιθέτως, ξεστόμιζαν προκλητικά ηλίθια επιχειρήματα όπως αυτό που επικαλέστηκε ευφυέστατος κατα τα λοιπά φίλος και έλεγε ότι "πριν εβδομήντα χρόνια το κάπνισμα ήταν θεραπευτικό". 
Το δίλημμα είναι μάλλον απλό. Ή οι προοδευτικοί πολίτες θα δεχτούν να σταθούν απέναντι σε μια κολοσσιαία βιομηχανία χτισμένη με πίσσα πάνω στην εξαρτησιογόνο δράση της νικοτίνης και η οποία αποκομίζει δισεκατομμύρια ή θα μείνουν έρμαια στερεοτύπων, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα των καπνιστών να μολύνουν την ανάσα των υπολοίπων. Αυτά τα ολίγα...

7 σχόλια:

  1. Μιχάλη, είχα σοβαρές υποψίες ότι θα φάω φάπες από τους εξαρτημένους νικοτινομανείς, οπότε η στήριξή σου είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή είμαι μία εξαρτημένη νικοτινομανής,θα ήθελα να πώ τα εξής:Συμφωνώ στην απαγόρευση στους δημόσιους χώρους,σε γραφεία και νοσοκομεία όπως και στο γεγονός ότι ο μη καπνιστής δε φταίει σε τίποτα να εισπνέει τον δικό μου καπνό.Αλλά έχει νομίζω παραγίνει το κίνημα ενάντια στο τσιγάρο,που στην τελική,εάν δεν το επιβάλλω σε κάποιον μη καπνιστή,δεν κάνω κακό σε κανέναν εκτός από τον εαυτό μου.Η υγεία μου είναι επιλογή μου και επιλέγω να καπνίζω,γνωρίζοντας τις επιβλαβείς συνέπειες.Όλοι έχουμε υποστεί επιβλαβή πράγματα στην καθημερινή μας ζωή,χωρίς να είναι επιλογή μας.Τουλάχιστον αυτό το επιλέγω.Γιατί μου αρέσει ο καπνός,γιατί είναι συνήθεια,εξάρτηση,πες το όπως θες.Και προσπαθώ να μην το υφίστανται αυτοί που δεν καπνίζουν.
    Και νομίζω ότι δε θα ήταν τόσο δύσκολο να συνεχίσουν να υπάρχουν κάποια μαγαζιά όπου θα επιτρέπεται το κάπνισμα.Πώς θα ακούσω ρε Κώστα σαξόφωνο χωρίς τσιγάρο??? :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έλενα, θα συμφωνήσω ότι ο καθένας μπορεί να κάνει στον οργανισμό του ότι γουστάρει. Αλλά από αυτό μέχρι το σημείο η Ελλάδα να καπνοκρατείται και οι καπνιστές να αισθάνονται κυνηγημένοι, υπάρχει μεγάλη απόσταση! Πουθενά δεν έχω δει να γίνεται σεβαστό το δικαίωμα του μη καπνιστή να μην αναπνέει τον καπνό του καπνιστή. Έχω επίσης μια ερώτηση. Γιατί η ευαισθησία απέναντι στη χρήση ναρκωτικών είναι παρασάγγας μεγαλύτερη από αυτή απέναντι στη χρήση καπνού, όταν αποδεδειγμένα η νικοτίνη είναι πιο εξαρτησιογόνος από τα οπιοειδή και την κοκαϊνη και με σαφώς μεγαλύτερο κόστος για την ατομική και την δημόσια υγεία; Το τελευταίο σου επιχείρημα είναι όντως ακράδαντο, αν και είμαι σίγουρος ότι έχεις κι εσύ στο μυαλό σου μαγαζιά όπου ο σαξοφωνίστας δεν αντέχει πάνω από δέκα λεπτά από το ντουμάνι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ και εγώ με τα μέτρα κατά του καπνίσματος, δεν συμφωνώ όμως στο να μην έχω δικαίωμα και να μην έχω το δικό μου στέκι που θα μπορώ να καπνίσω. Τι εννοώ; Γιατί να μην γίνουν μαγαζιά μόνο για καπνιστές, αφού το τσιγάρο δεν απαγορεύεται να πωλείται και το φόρο μου τον πληρώνω κανονικά..... Δεν θέλω να προκαλώ πρόβλημα στον διπλανό μου που δεν καπνίζει, σέβομαι το δικαίωμα του να αναπνέει καθαρό αέρα(που λέει ο λόγος, γιατί το καυσαέριο και τα ραδιενεργά στοιχεία που υπάρχουν ούτε κουβέντα.... βλ. Κοσλοντούι, βομβαρδισμένη Γιουγκοσλαβία με πλουτώνιο και ουράνιο.....) και δεν σέβονται το δικαίωμά μου να πεθάνω όπως εγώ θέλω........ Γιατί καρκίνο δεν προκαλεί μόνο το κάπνισμα, αλλά και τα μεταλλαγμένα τα οποία μας ταίζουν εν αγνοία μας και ο μολυσμένος αέρας και το μολυσμένο νερό..... Αυτό με πειράζει. Δεν έχω πρόβλημα να πάω σε μια ταβέρνα και να μην καπνίσω με το φαγητό, αλλά έχω πρόβλημα όταν θα πάω στο καφενείο για να παίξω πρέφα και τάβλι να μην μπορώ να καπνίσω...... Μην με πετροβολίσεις, αλλά νομίζω ότι κάπου και οι δύο πλευρές το έχουμε παρακάνει. Τα σέβη μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έλα τώρα Κώστα που δε θα μπορεί να αναπνεύσει το σαξόφωνο!Έχεις δει ποτέ εσύ σαξοφωνίστα να μην καπνίζει?και μάλιστα σα φουγάρο?:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ας ξεκαθαρίσω τι εννοώ, γιατί μου φαίνεται είστε αμετανόητες! Δεν με νοιάζει αν από το αυτοκίνητο του καπνιστή βγαίνει ο καπνός σα να έχει φάει μολότωφ. Δεν με ενδιαφέρει αν το σπίτι του καπνιστή καπνίζει σαν τη Xαλυβουργική. Απλά διεκδικώ το δικαίωμά μου, σε χώρο που συνυπάρχουν οι καπνιστές και οι μη καπνιστές την πρωτοβουλία επιλογής να την έχει αυτός που ΒΛΑΠΤΕΤΑΙ και όχι αυτός που ΒΛΑΠΤΕΙ. Δεν με απασχολεί αν οι καπνιστές είναι πλειοψηφία στον οποιοδήποτε χώρο. Υπάρχουν κάποια δικαιώματα τα οποία προστατεύουν τις μειοψηφίες. Από την άλλη, η αλήθεια είναι πως δεν έχω πρόχειρο κάποιον σαξοφωνίστα που να πρεσβεύει το πρότυπο της υγιεινής ζωής! Καλημέρα σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή